YILBAŞI KURABİYESİ

 

                    
  Merhabalara Aralık Ayı ve 2020 yılı biterken acısıyla tatlısıyla mayhoşuyla güzel bir kurabiye ile karşınızdayım . Çoğu kişi zencefilli kurabiye yaparken biraz aykırı olalım ve sade her zevke uyabilecek bir kurabiye yapalım diyorum siz de böyle  diyorsanız hemen tarifimize geçelim 🥰

YILBAŞI KURABİYESİ 



Malzemeler 

125 gr tereyağı 

50 ml sıvı yağ 

1 adet yumurta 

1 paket kabartma tozu 

1 paket vanilya 

🍋Limon  suyu ve rendesi  

☕️Kakao ve türk kahvesi 

500 gr un 

100 gr pudra şekeri 


Yapılışı 


Tereyağı oda sıcaklığında iyice eritilir ve içerisine yumurta eklenir , el blender yardımıyla iyice karıştırır , daha sonra içerisine sıvı yağ ve pudra şekeri eklenir. El blenderla cırpılabilindiği kadar çırpılır eğer yoksa benim gibi elinizde yoğurabilirsiniz  biraz un ekleyip daha sonra hamuru ikiye bölebilirsiniz . Ben iki çeşit yaptığım için öncelikle hamurun yarısını limon aromalı geri kalan kısmına da eşit miktarda kakao ve kahve ekleyerek yoğurdum .  Hamurun kıvamının tutması için öncelikle hamurumuzu yuvarlayıp biraz yayıp streçfilme sarılır ve 30 dakika dinlendirilir . Dinlenen hamur merdane yardımıyla yavaş yavaş açılır . Hamurun çok ince olmamasına dikkat edilmesi gerek yoksa şekiller tutmaz , tutsa bile çok çabuk pişip yanabilir. Dikkat etmek lazım 

160 derece de 10 dk pişirdim ve işte karsınızda YILBAŞI KURABİYESİ ❤️


❤️ Afiyet olsunnn ❤️




Yorumlar